Aankomst op Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Carolien Rozendom - WaarBenJij.nu Aankomst op Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Carolien Rozendom - WaarBenJij.nu

Aankomst op Curaçao

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

01 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Heeeey allemaal!!
Hierbij mijn eerste reisverslag vanuit Curaçao. Gistermiddag/avond ben ik samen met Ilse aangekomen op het het vliegveld hier (Hato). De reis in het vliegtuig was goed te doen aangezien we goed werden verzorgt door de KLM. We hebben ook nog een tussenlanding gemaakt op Sint Maarten, dit was heel leuk om mee te maken aangezien je vlak over de zee, het strand en de mensen vliegt. Op het vliegveld werden we opgehaald door Max, onze taxichauffeur. Hij heeft ons naar ons huis gebracht. Hier aangekomen waren we eigenlijk alleen maar bezig met het kennismaken van al de mensen die hier wonen (30), en het worden er 45!!! Het goede nieuws was dat het zwembad weer gemaakt was en nieuw is, deze was namelijk kapot toen wij er nog niet waren. De kamers zijn primitief maar wel goed te doen, ik vraag me alleen af waar ik al m'n kleren en spullen moet laten haha. Ik heb wel een van de fijnere kamers op de bovenste verdieping met een groot raam en ruimte.

Het eerste wat ik heb gedaan hier op Curaçao is een heerlijke duik nemen in ons zwembad. Daarna ben ik samen met Karin, Ilse en Vanessa (de andere meiden van de minor) boodschappen gaan halen bij supermarkt Vreugdenhil en hebben we 's avonds heerlijk chicken tonight gemaakt.

Ik vond het de eerste dag best wennen, aangezien je opeens in een vreemd land bent met allemaal mensen die je nog niet kent en je daar je weg moet gaan vinden. Maar gisteravond zijn we met heel veel mensen uit het huis naar een feestje op het strand gegaan en nu ik iedereen een beetje leer kennen is het al veel fijner. Nadat ik s nachts pas laat ben gaan slapen rond 4 uur heb ik heerlijk de nacht doorgebracht in mijn nieuwe bedje zonder last te hebben van muggen of de hitte. Vanochtend om half elf er weer uit en op weg gegaan om een auto te huren. We hebben nu met z'n 5en (een ander meisje uit het huis erbij) 2 auto's gehuurd bij een heel goed bedrijfje. Dit is wel iets duurder als normaal maar we hebben nu wel goede auto's en een goede verzekering voor als er iets gebeurt.Een van de auto's Hyundai i10, jaja net zoals in Nederland een nieuwe met leren bekleding en het is een automaat (erg handig hier). Nu ben ik lekker op het grote balkon dit verhaal aan het schrijven (er hoog en veilig) en verder is iedereen aan het chillen bij het zwembad. Eind van de middag gaan we met z'n allen naar het strand bij Zanzibar.

Het is hier trouwens echt heerlijk weer, super warm maar ook een heerlijke wind erbij. Ik zal wat foto's toevoegen zodat jullie een eerste indruk krijgen.

Ik mis jullie nu al wel allemaal heel erg, maar ik ga lekker genieten!
Liefs Carolien

  • 01 Februari 2014 - 18:46

    Hannah:

    Heee Caroo!

    Klinkt goed, haha lekker cruisen in de i10! Ben benieuwd naar je foto"s. :)
    Heel veel plezier nog, maar dat gaat vast lukken!
    Xxxx

  • 01 Februari 2014 - 18:52

    Herriët:

    Hey Cak,

    Heel leuk om te lezen dat je goed bent aangekomen! Lijkt me idd wel erg wennen, heel nieuw land en veel(!) nieuwe mensen!
    Ben erg jaloers op dat lekkere weertje daar:-)
    Wel wennen zeker dat nu al je kleren in zo'n klein kastje moeten passen, haha.

    Succes met alles en fijn weekend verder!

  • 01 Februari 2014 - 19:46

    Ellen Egberts:

    Heeii meiss!

    Super tof om een blog bij te houden, ga het zeker volgen!
    Goed om dit allemaal te lezen, spannend zeg maar klinkt onwijs leuk. Haha en jij wel hoor met je kleding.. Ik wil niet eens weten hoe je koffers er uit zagen, haha! Ben ook benieuwd naar je foto's.

    Groeten van hier! En tot op skype of ergens op social media.
    Veel liefs Ellen

  • 01 Februari 2014 - 21:50

    Maart En Dian En Kids:

    Ha die (tante) Cak,

    Zo zo dat ziet er goed uit zeg die foto's!! We zijn erg jaloers op het mooie weer. Alleen die kast lijkt me wel wennen voor je ja.. Hebben ze daar geen Ikea om de hoek ;-)
    Fijn dat de reis goed is gegaan en je veilig bent aangekomen. Succes met al je kennismakingen enz lijkt me inderdaad een hele klus zo aan het begin.

    Heel veel liefs van ons allen

  • 01 Februari 2014 - 22:34

    Ron, Jen En Meiden:

    Lieve Carolien,

    Heerlijk dat je veilig over bent, klinkt allemaal heel avontuurlijk...en dan lekker een zwembad induiken en zonnen, dat is er hier niet bij brrrr:-( de meiden zagen je al een paar keer voorbij komen in het vliegtuig dachten ze..

    Goed weekend en veel werkplezier volgende week!

    Liefs en x jes van ons

  • 02 Februari 2014 - 18:30

    Ilse:

    Hee Carolien,

    Wat leuk om te lezen dit! Ik ga het ook zeker volgen. En met die kleren, had ook niet anders verwacht van jou, vraag me net zoals Ellen af hoe je koffers eruit zagen haha!! Heel veel plezier in Curacao en ik hoop nog meer leuke verhalen te kunnen lezen!

    Liefs Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carolien

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 9127

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Curaçao

Landen bezocht: