De laatste vrije daagjes.. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Carolien Rozendom - WaarBenJij.nu De laatste vrije daagjes.. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Carolien Rozendom - WaarBenJij.nu

De laatste vrije daagjes..

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

10 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Daaar was ik weer!! Nog even snel een blog schrijven over mijn laatste paar dagen vrij hier op het mooie Curaçao. Uit jullie reacties begreep ik dat jullie dachten dat ik vrijdag al naar stage moest maar dat was niet zo. Vrijdag ben ik voor het eerst naar de University of the Dutch Caribbean, waar ik de komende vijf maand elke vrijdag lessen krijg in strategie, marketing en cultuur.

We moesten vrijdag om 08.00 uur aanwezig zijn op school, we hebben een heel leuk klein schooltje in een landhuis. Iedereen zat ons natuurlijk aan te kijken aangezien wij de enige blanke mensen waren. We kregen een introductie van onze stagebegeleidster en van een andere mevrouw. Ook kwam de directeur langs om zich voor te stellen en wij gaan ook les van hem krijgen. Ze waren allemaal super aardig!! Aan het eind van de kennismaking kregen we nog een soort pannenkoek met kipsalade erin en drinken, super lekker! Om half elf waren we toen al weer klaar met school, zodat we ' s middags weer lekker konden genieten van de zon :)! We hebben ook ons rooster gekregen voor de komende vijf maand, elke vrijdag van 8 tot 11 naar school haha, heeeeeerlijk! We moeten daarnaast natuurlijk nog wel zelf wat opdrachten doen.

Vrijdagavond heb ik het lekker rustig aangedaan. Samen met Vanessa ben ik verslaafd geworden aan de macflurry's van de MAC hier (één straat verderop), ze zijn namelijk veel lekkerder dan in Nederland.

Ik ben samen met Vanessa en Caroline naar de drijvende markt geweest. Dit zijn allemaal bootjes die vanuit Venezuela hierheen zijn gekomen en zijn aangemeerd en vanaf die bootjes wordt er groente, fruit en vis verkocht. Ook waren er leuke kraampjes met armbandjes, waar we natuurlijk onze slag hebben geslagen. We hebben voor maar een paar gulden heerlijke groentes gehaald en pasta zodat we zondag lekker gezond iets konden eten. Ook hebben we nog de Christoffelberg beklommen met een aantal mensen uit ons huis. Dit is een berg van ongeveer 350 meter. Het was erg zwaar om deze te beklimmen maar zeker de moeite waard wanneer je er boven op staat. We hebben er ongeveer een uur en een kwartier over gedaan om naar boven te komen. En het was niet gewoon wandelen, nee het was echt klimmen. Aan het begin kon je nog gewoon op rotsen springen maar de laatste 100 meter moest je echt met handen en voeten klimmen. Uiteindelijk moest je tussen twee rotsen door via een hele dunne spleet omhoog. Bovenop vond ik het ook nog best wel eng aangezien het ook erg hard waaide, maar het was wel super vet! Van deze bergbeklimming komen nog foto's maar deze heb ik zelf niet gemaakt dus daar moeten jullie nog even op wachten!

We zijn trouwens ook nog met een boot geweest met heel veel mensen uit het huis, dat was ook super leuk en gezellig!

Vandaag heb ik nog een dagje vrij, aangezien sommigen pas op dinsdag hoefden te beginnen met stage. Morgen ga ik om 08.00 samen met mijn stagebegeleider voor het eerst naar mijn stageplek toe en dan blijf ik daar direct de hele dag. Ik ben heel erg benieuwd hoe het met gaat bevallen daar. Vandaag heb ik al eventjes een handwasje gedraaid en ben ik me even rustig aan het voorbereiden voor morgen haha.

We kregen trouwens ook op school te horen dat we maar tot 20 juni hoeven te werken. Dat betekent dat ik na mijn stage nog anderhalve week vakantie hier heb voordat ik weer terug ga naar Nederland, heerlijk toch :D!

Nou ik zal jullie aan het eind van de week weer even op de hoogte houden over hoe mijn eerste paar dagen stage zijn gegaan. Ik heb trouwens nog steeds geen curacaos nummer dus ik gebruik nog steeds mijn gewone nummer. Bellen en smsen is heel duur, dus ik doe alles via de whatsapp, email en skype!


xxxxxxxx Carolien



  • 10 Februari 2014 - 19:36

    Mo:

    Hey Cak,
    Wat heerlijk zeg dat morgen pas je stage begint! Ik had het inderdaad dan verkeerd begrepen..
    Die lesuren zijn ook nog wel vol te houden zeg.. heb je elke keer lekker vroeg weekend!
    Nog even een vraagje over het lettertype.. Kan dit niet groter?
    Ik moet erg hard m'n best doen om die kleine lettertjes te lezen ;)

    We missen je wel hoor!
    En dan moeten we nog wachten tot anderhalve week na 20 juni? pffff lang hoor, maar gelukkig te overzien!
    Ik heb vannacht al over je gedroomd, dat je bedreigt werd en ik je moest beschermen..:) Bezorgd ben ik dus wel;)
    Nou geniet met volle teugen en heel veel succes morgen op je stage!
    (p.s. dat skype krijg ik nog niet echt voor elkaar... Kan ik dat ook alleen op m'n telefoon zetten?)

    Groetjes van Mo en Andries


  • 10 Februari 2014 - 19:51

    Iris Wessels:

    Dag Caro

    Wat een leuke verhalen! Echt super leuk :)
    Ben wel jaloers hoor haha.
    En die school tijden zijn ook goed te doen zie ik wel ^^
    Heel veel succes op stage en geniet ervan!

    Groetjes Iris

  • 10 Februari 2014 - 20:19

    Carolien Rozendom:

    Heey mo!

    Nee volgens mij kan het lettertype niet groter haha maar ik zal het de volgende x is even proberen. Ja het is zeker lang, maar voor mij is de eerste week al zo snel voobij gevlogen dat de rest waarschijnlijk ook super snel gaat. Hahaha, over me gedroomd, dat is wel lief :). Maar je hoeft je niet zo druk te maken hoor, ik pas heel goed op en ga nooit alleen op stap dus ;). Ja ik denk dat het ook wel via je mobiel alleen kan. Anders moet Andries even een account aanmaken via internet en dan kan jij daar zo op inloggen op jou mobiel. Als je gewoon de skype app download dan kun je je daar inloggen of aanmelden.

    Ik mis jullie ook wel hoor!! Liefs mij

  • 10 Februari 2014 - 20:19

    Carolien Rozendom:

    Heey Iris,

    Haha dankjewel, ja het is hier echt heerlijk!! Leuk dat je mn verhalen hebt gelezen ;).
    Dankjewel!

    xxxx

  • 10 Februari 2014 - 23:21

    Dian:

    Ha die Cak,

    Fijn dat je skype verzoek beantwoord hebt, nu moet het vast een keer gaan lukken om te skypen. Welk tijdstip is daarvoor handig, of juist niet?

    Geniet ervan en euh hoe duur is zo'n vliegticket, anders komen we in de meivakantie jou kant op ;-) Ziet er zoooo heerlijk uit.

    Lfs Dian

  • 11 Februari 2014 - 11:28

    Ron, Jen En Kids:

    Ha Die Cak,

    Wat zit je daar toch op je gemak :-) en wat ben je enorm bruin, je ligt zeker de hele middag in de tuin? Je hoort het al, een gedicht van Joost van den Vondel, haha

    Heerlijk die verhalen we genieten vanuit Nederland met je mee;-) zodra Dian, Maarten en kids een ticket hebben, verstoppen wij ons in hun bagage en we bellen je dan wel of je ons op het vliegveld op kunt halen;-))

    Liefs Jen

  • 11 Februari 2014 - 13:26

    Mirjam:

    Hee caro,

    Super fijn dat je straks nog weer eerst vakantie hebt voordat je terug vliegt.
    En je bent al weer zo bruin, heb je de plantenspuit gebruikt en liggen zonnen op het balkon? haha
    School klinkt bij ineens heel relaxed, dat wordt wennen als je weer in Nederland bent ;p

    Liefs, Mirjam

  • 11 Februari 2014 - 14:18

    Carolien:

    heey allemaal!

    echt super leuk om al jullie reacties te lezen :)! Ja dian fijn dat het is gelukt met de skype. ik leef hier vijf uur vroeger dan jullie (het is nu bijna kwart over negen). ik kan nu nog de hele dag skypen aangezien mijn eerste stagedag al voorbij is. mn afspraak ging namelijk niet door dus ik hoef morgen pas te beginnen. straks met stage kan ik pas na half zes (curacaose tijd) en anders in het weekend kan ik grwoon maar dan moet diegene d dat wil het even doorgeven zodat we een tijd kunnen afspreken. ik heb namelijk alleen wifi in het huis. haha nou jullie komen maar langs hoor, gezellig ;). en past vast wel in de bagage van 23 kilo jen haha.

    ja ik ben ook al aardig bruin geworden, maar ook al weer een beetje vervelt. ht valt eigenlijk best wel mee hoe vaak ik in de zon zit en nee niet mbv een plantenspuit en het balkon mirjam hahahaha.

    ja het wordt denk ik echt wel weer wennen als ik in Nederland ben, alles is hier ook zo relaxed, heeerlijk haha. nou ik spreek jullie snel weer en wie wil skypen kan me whatsappen of mailen wanneer ik bereikbaar ben. of me gewoon proberen te bellen en misschien heb je geluk :).

    liefs mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carolien

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 9128

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Curaçao

Landen bezocht: