De afgelopen week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Carolien Rozendom - WaarBenJij.nu De afgelopen week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Carolien Rozendom - WaarBenJij.nu

De afgelopen week

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

17 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Helloooo lieve mensen in Nederland!!

Het is al weer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven dus ik dacht het wordt weer hoog tijd!

Vorige week dinsdag zou mijn eerste stagedag zijn! Om 8 uur moest ik aanwezig zijn bij de universiteit en dan zou mijn stagebegeleidster van school met mij meerijden naar stage. Toen ik bij de universiteit kwam bleek echter dat de afspraak was verschoven naar de volgende dag dus dat ik nog lekker een dagje aan ons zwembad kon gaan liggen, ideaal!! Ik heb al wel vast zelf gekeken waar m'n stage was zodat ik de dag erna niet weer eerst naar de universiteit hoefde. Erg leuk om hier lekker relaxed rond te rijden over het eiland.

Woensdagochtend ging ik dus voor het eerst naar mijn stage toe. Hier heb ik allemaal informatie gekregen over de basisschool waar ik voor ga werken en allemaal documenten meegekregen zodat ik me goed kon inlezen. Dit mocht ik uiteraard lekker thuis doen. Maar eerst moest ik nog langs het immigratiebureau voor m'n stage. Nou daar heb ik wel geleerd om niet ongeduldig te zijn haha, bijna anderhalf uur moeten wachten in een grote ruimte vol met andere mensen, voordat ik aan de beurt was. Je kreeg een nummertje die dan werd opgelezen en dan was je aan de beurt. Helaas werd alles in het Papiaments omgeroepen dus ik snapte er niks van haha. Gelukkig heeft een aardige bewaker me geholpen en kon hij er wel om lachen, heb ik direct weer mijn Papiamentse woordenschat opgekrikt haha.

Donderdag mocht ik ook nog thuis werken voor mijn stage, lang leve het nieuwe werken!!! Vrijdag kregen wij de eerste lessen van onze minor op de school hier. Maar liefst van 8 tot 11 uur, je begrijpt wel dat ik een zwaar leven heb hier ;). Het eerste vak wat we kregen was Intercultureel management. Dit krijgen we van de directeur van onze school. Ik vond het best wel interessant en een leuke les. Daarna kregen we strategie ontwikkeling wat dan uiteindelijk doorloopt in de marketing lessen. Ook dit was erg interessant en onze docent kon het goed uitleggen. Helemaal omdat ik nog nooit iets met marketing heb gehad vond ik het fijn dat hij het zo makkelijk uitlegde. Ik denk alleen dat de opdracht die we hier voor moeten doen nog wel lastig wordt, maar dat gaan we vanzelf meemaken :).

Vrijdag was het natuurlijk 14 februari --> valentijnsdag!!! Om dit te vieren zijn we met bijna het hele huis naar een gemaskerd bal geweest bij het strand. We hadden allemaal leuke maskers gehaald en je moest eigenlijk nette kleren aan want de dresscode was: gala, smoking, cocktail enz. Ondanks dat ik super veel kleren bij me heb, zit daar nou niet direct een leuk galajurkje tussen. Maar gelukkig hebben we allemaal wat kunnen vinden zodat we toch nog een beetje chique erheen konden. Het was een super gezellig en leuk feestje, al de mensen met mooie maskers!!

Zaterdagochtend was ik alweer vroeg uit bed omdat ik twee huisgenootjes naar stage ging brengen samen met Vanessa. We zijn daarna even gaan shoppen bij de Albert Heijn hier en hebben lekkere spulletjes ingeslagen voor mijn verjaardag. Toen we thuis kwamen heb ik lekkere kwarktaart gemaakt voor zondag mmmmm :). Eind van de middag zijn we weer met heel veel mensen naar Zanzibar gegaan waar we lekker zijn gaan chillen en 's avonds heb ik met nog een paar mensen nog een feestje gevierd. Jaja het hangt hier van gezelligheid aan elkaar vast haha.

Zondag was ik natuurlijk jarig! Overdag heb ik rustig aangedaan en 's avonds toen ook weer iedereen thuis was hebben we gezellig met z'n allen beneden gezeten en samen gegeten en mijn verjaardag gevierd. Ze hadden beneden ook allemaal slingers opgehangen en ik had nog een lekkere knalrode hartjestaart gekregen, super lief!

Maar ik wou gisteravond ook niet te laat naar bed aangezien ik vandaag om 8 uur voor het eerst moest beginnen op de basisschool en wel met een vergadering. Dus om half elf lag ik al netjes in bed zodat ik vanochtend fris uit bed kwam. Nu heb ik dus net mijn officiële eerste stagedag op de basisschool gehad. Het was erg leerzaam! Eerst een vergadering en toen nog zelf verder gewerkt daar. Om twee uur mocht ik weer thuis verder werken aangezien de school dan uit is en het kantoor waar ik werk op slot gaat. Ik vond het erg leuk om te zien hoe er allemaal verschillende nationaliteiten op de school voorkomen en de kids zagen er allemaal super schattig uit.

Ik ben wel erg moe en begin een beetje verkouden te worden, waarschijnlijk omdat op de universiteit vrijdag de airco heel koud stond. Wij als Nederlanders zaten gewoon te bibberen en de mensen daar zaten ons uit te lachen haha. Ik ga daarom straks maar weer vroeg naar bed want morgen is er weer een dag stage. Ik ga morgen weer de hele dag werken op de basisschool en woensdag en donderdag ga ik samen werken met een nieuwe stagiaire (toegepaste psychologie) die dan zijn eerste stagedagen heeft bij mijn begeleidster.

Nou dat was mijn verhaal over de afgelopen week, over een paar dagen ben ik van plan weer wat te schrijven.

Liefs Carolien!!

ps: Ome Gert Jan en Tante Fenny ik heb jullie kaartje ontvangen! Erg leuk en lief, dankjulliewel!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carolien

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 9134

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Curaçao

Landen bezocht: