De eerste maand zit erop! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Carolien Rozendom - WaarBenJij.nu De eerste maand zit erop! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Carolien Rozendom - WaarBenJij.nu

De eerste maand zit erop!

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

01 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Helloooo dushi's!!

Na twee weken is het weer hoog tijd om eens iets van mij te laten horen. Ik zit nu al weer ongeveer een maand op Curaçao en het bevalt me hier nog steeds echt prima!! De gezellige feestjes blijven maar komen maar ook stage en de universiteit hier zijn erg leuk.

Vorige week vrijdag moesten we voor school naar Kura Hulanda. Dit is het slavenmuseum hier op Curaçao. Nadat we s' ochtends onze colleges hadden gevolgd zijn we met een groepje richting het museum gegaan. Hier kregen we een rondleiding en uitleg van een gids samen met nog een aantal andere mensen. Het was een hele interessante tour door het museum wat ook echt indruk maakt. Vooral als Nederlander voel je echt schaamte omdat je te horen en zien krijgt wat de Nederlanders vroeger allemaal deden bij de slaven en hoe erg de slavenhandel was.

Normaal gesproken hou ik helemaal niet van museums maar ik vond het wel erg mooi om dit een keer mee te maken. De tour duurde ongeveer twee uur, wat wel een beetje lang was haha. De gids kon het wel allemaal heel goed vertellen en uitleggen. Het ging natuurlijk over de slavenhandel maar bijvoorbeeld ook over de bloeddiamanten in Afrika en de strijd tussen black & white in Amerika. Ook Nelson Mandela kwam nog aan bod.

Afgelopen donderdagavond gingen we met het hele huis in de Loco bus. Dit is een soort oude schoolbus zonder ramen die je voor een bepaalde tijd kunt huren en dan rijdt die door heel Willemstad terwijl je een feestje houdt in de bus. Dit hadden wij dus gedaan aangezien het de laatste avond was van een huisgenootje. Dit was ook super leuk! Terwijl je langs alle terrasjes in de stad reed ging allemaal toeristen foto's en filmpjes maken van de bus en iedereen op straat stond echt stil om even te kijken wat er aan kwam haha.

Deze week staat helemaal in het teken van het Curaçaose carnaval. De mensen hier bereiden zich hier al een hele lange tijd op voor. Ze maken helemaal zelf de kostuums en vervolgens lopen ze allemaal in een grote optocht door de straten. Gisteren toen we op de universiteit kwamen mochten we even boven kijken waar ze bezig waren met de laatste kostuums in elkaar zetten. Want ja, onze school liep ook met ongeveer 100 studenten mee in de optocht. Het thema was CELEBRATION. Ze hadden daarom ook allemaal leuke hoeden gemaakt met allerlei dingen erop die horen bij een feestje zoals een toeter, een cupcake, een masker, een feesthoedje, ballonnen enz. Daarbij hadden ze voor de meiden leuke jurkjes en voor de jongens leuke gekleurde pakken.

Gisteravond zijn we met een aantal mensen dan ook gaan kijken bij de parade. De weg was helemaal afgezet met hekken en daarachter stonden allemaal gemaakte huisjes en tafels en banken van alle locals die daar konden zitten zodat ze alles goed konden zien. Wij hadden gelukkig ook een mooi plekje vooraan bij het hek zodat we alles goed konden zien.

Na ongeveer een uur te hebben gewacht begon de optocht. Ik vond het heel erg leuk om te zien en om een x mee te maken. Het was super druk maar er hing ook echt een gezellige sfeer. Ik ga proberen een filmpje toe te voegen van een stukje van de optocht. Hierop zie je de verklede studenten van onze universiteit. Al met al was het heel gezellig!!

Ik hoop dat het met jullie ook nog allemaal goed gaat en ik begin iedereen nu wel een beetje te missen hoor. Ik heb totaal geen last van heimwee maar ik maak hier zoveel leuke dingen mee dat het wel jammer is dat ik dit niet direct kan delen met iedereen!

Ojaaa voordat ik het vergeet ik heb hier ook voor het eerst goed geshopt haha. Bij één winkel hier heb ik echt wel 7 nieuwe dingen kunnen inslaan voor in totaal maar 35 euro ofzo, echt super goedkoop. En wel heel mooi allemaal! Dus Mo ik denk dat het opsturen van een pakket niet meer nodig is haha.

Nou ik ga hier weer verder genieten!!
Heel veel liefs van mij en voor alle kids een dikke kus en knuf van tante Cak!

  • 01 Maart 2014 - 19:53

    Mo:

    Ey daar!
    Wat fijn dat je nieuwe kleren hebt gescoord! Die doos laat ik dan inderdaad maar zitten;)
    En wat een leuke verhalen weer! Steeds als ik hier s' ochtends de vogels hoor fluiten
    denk ik vol jaloezie aan jou met de ruziende papegaaien die je wakker maken...
    dat klinkt namelijk zo heerlijk exotisch dat ik het graag een keer zou meemaken:)
    dus als je ze nog een x kunt vastleggen.... ....graag!

    Groetjes Mo

  • 03 Maart 2014 - 09:04

    Jen En De Rest:

    Hadiehoo,

    Wat een gefeest daar zeg, dat wordt straks in juli echt flink afkicken:-( en hoe is het eigenlijk met Henri, heeft hij al een weblog aangemaakt? Verder is het misschien een idee om pakketten met kleding naar Nederland te sturen, haha, hebben wij ook eens iets origineels:-p
    Ruziënde papegaaien vinden wij iets minder, maar dat komt zeker omdat we hier de hele dag al drie papegaaien aanhoren:-D wacht maar tot Mo ook een schreeuwend papegaaitje heeft;-)

    Succes met alles...

    Heel veel liefs en kusjes van Ron, mij, Hanneroosje, Lhajenne en Gemmetje

  • 03 Maart 2014 - 10:11

    Herriët:

    Hey die Cak,

    Een maand alweer, wat gaat dat snel zeg! Time flies when you're having fun:-) En ben je al begonnen met je opdrachten, of schieten die er tot nu toe een beetje bij in? Succes ermee in ieder geval!

    Liefs, Herriët (en Elmer natuurlijk)

  • 03 Maart 2014 - 14:17

    Ellen Egberts:

    Heeii meiss.. Zo dat is vermakelijk lezen in de trein zeg. (Hebben ze die trouwens wel op Curacao?)? Of zeg ik nu iets heel geks:p? Maar mooi mooi allemaal.. Jhaha nog geproost op m'n verjaardag? Hou a.s vrijdagavond feestje, jammer dat jij&Henri er niet bij zijn. Maar dat gaan we flink inhalen wanneer je terugkomt. Pff wat praat ik alweer toekomstgericht..eerst nog flink genieten jij! Primark kan dus ook niet concurreren met die kleding xd! Hejj ik hou t niet te lang, gaan toch skypen! Byebye, take care of you're self!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carolien

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 9136

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Curaçao

Landen bezocht: