Mijn Curaçao leventje na 2 maand - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Carolien Rozendom - WaarBenJij.nu Mijn Curaçao leventje na 2 maand - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Carolien Rozendom - WaarBenJij.nu

Mijn Curaçao leventje na 2 maand

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

01 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon nochi lieve familie en vrienden,

We zijn weer een maand verder en ik woon alweer 2 maand op Curaçao. Precies een maand geleden schreef ik mijn laatste blog, hoog tijd voor wat nieuwe updates vanaf hier!

De afgelopen vier weken ben ik erg druk geweest met school en mijn stage waardoor ik in mijn vrije tijd eigenlijk alleen nog maar zin had om te chillen, snappen jullie direct even waarom ik zo lang geen blog meer heb geschreven ;). Op mijn stage gaat het nog steeds goed en ik leer er veel. Mijn ritme van een paar dagen op school op kantoor en dan de rest bij mijn stage thuis is er ook nog steeds. Dit is wel heel erg leuk want dan heb je een beetje afwisseling in je werk.

Op school is het ook nog steeds relaxed. De docenten zijn echt super aardig en de lessen erg interessant. Het is heel leuk om allerlei dingen te leren over marketing en dat je dan weer kunt zien hoe dat aan je eigen studie gerelateerd is. Twee weken geleden heb ik mijn eerste toets Marketing gemaakt hier op de universiteit. Ik had heel erg goed van te voren geleerd omdat we te horen kregen dat die heel lastig moest zijn. Ik had zelfs op tijd mijn samenvattingen af, iets wat nog nooit is gebeurt haha. Gelukkig heeft iedereen van de minor de toets gehaald. Mijn eerste cijfer van UDC is… jajaja een 9.4 ! Nu nog hopen dat de rest van de toetsen en verslagen/plannen ook zo goed gaat.

Ik ben op mijn vrije dagen nog eens naar de Grote Knip en Port de Marie (stranden) geweest om wel lekker bij te bakken en uit te rusten van het zware leven hier. Samen met wat andere meiden heb ik een high tea gedaan bij het Renaissance, dit was heel erg leuk en gezellig. Het Renaissance zit hier bij alle winkels met dure merken en er was tegelijkertijd ook een modeshow tussen al deze winkels. Wij konden dus vanaf ons stoeltje en genietend van onze high tea lekker meekijken bij de modeshow.

Ook heb ik nog eens een poging gedaan om te gaan shoppen alleen dan in Otrobanda, de binnenstad van Willemstad. Helaas heb ik hier toch minder geluk dan in Nederland. Slechts met één rokje keerde ik terug naar huis. Maargoed dat is natuurlijk wel beter voor mijn portemonnee.

Bij ons huis hebben we een nieuwe BBQ gekregen en deze moest natuurlijk direct worden gebruikt voor een poolparty met BBQ.

Afgelopen vrijdag moest ik mijn herkansing voor mijn opleiding in Nederland nog inleveren, aangezien ik hier geen tijd meer voor had voordat ik vertrok. Van donderdag op vrijdag ben ik dus de hele nacht bezig geweest met schrijven. Door mijn stage en school hier schiet het er namelijk zo bij in, dus alles moest natuurlijk op het laatst weer gebeuren. Gelukkig heb ik uiteindelijk mijn paper over Technostress en een manifest over mijn beroepsvisie kunnen inleveren. Alleen nog even afwachten of het een voldoende wordt.

Vrijdags ben ik samen met wat anderen naar Playa Lagun geweest. Dit is een heel klein strandje tussen twee rotsen waar je ook heel mooi kunt snorkelen. Alweer een maand geleden had ik al een mooie snorkel op de kop getikt en die was nog nooit gebruikt dus dit zou de eerste keer worden. Eerst vond ik het wel eng want het is heel raar om gewoon onder water te ademen maar na eventjes proberen ging het goed. Het was erg mooi om de vissen daar allemaal te zien zwemmen met allemaal verschillende mooie kleuren. Het enige probleem was dat ik wel bang was voor de vissen. Soms waren het namelijk best grote en die zwommen dan bijna tegen je aan dus ik ging dan heel hard wegzwemmen omdat ik dat eng vond haha, daar moet ik nog eventjes aan werken. Soms kun je daar ook samen met grote zeeschildpadden zwemmen maar deze hebben we vrijdag niet gezien.

Bovenop de rots/berg bij het strand zat nog een leuk tentje waar we lekker wat hebben gegeten (lees: patat en een broodje kroket) en smoothies hebben gedronken. Als het weer lukt voeg ik een klein filmpje toe, dan krijg je een beetje een indruk hoe het er daar uit ziet. Op en rond dat strand liepen ook allemaal hele grote leguanen. Lig je lekker op je handdoekje en dan loopt er opeens zo’n beest langs, best grappig.

Voor de rest heb ik eigenlijk niet zoveel bijzonders meegemaakt, dus ik denk dat ik het hier maar even bij laat. Over twee weken zit ik alweer op de helft van mijn avontuur hier, dan kan het aftellen beginnen. Daar denk ik liever nog eventjes niet aan, alhoewel ik er wel erg naar uitkijk om jullie allemaal weer te zien. Vooral mijn lieve nieuwe nichtje en neefje, ik kan niet wachten om jullie eindelijk te knuffelen ! Gelukkig houden jullie me goed op de hoogte en krijg ik allemaal leuke foto’s doorgestuurd, ben ik erg blij mee!!

Matthias heb je de foto van onze auto gezien? Vind je het een mooie? Ik was nog vergeten te vertellen dat die ook leren bekleding heeft vanbinnen, stoer hé!

Ik ga nog eventjes genieten van mijn avond, want morgen is het weer vroeg stage. Voor jullie alvast welterusten!!

Liefs van mij

  • 01 April 2014 - 03:17

    Herriët:

    Heerlijk om wat te lezen te hebben tijdens de nachtelijke voeding:-)
    maar je bent al bijna weer op de helft dus, wat gaat dat snel zeg! De foto s bekijken lukt me nu niet, dat doe ik morgen op de gewone pc, maar je verhaal klinkt weer geweldig. En dat snorkelen ook, haha, ik denk dat die vissen banger zijn voor jou dan jij voor hen. Probeer er maar eens een aan te raken, lijkt me niet dat dat zomaar lukt ( of ze moeten op Curaçao hele aparte vissen hebben)

    Succes weer met alles ( en wat goed zeg je cijfer!)

    Liefs vanuit Ede

  • 01 April 2014 - 08:06

    Ellen Egberts:

    Caroo :-)! Super tof weer een update van je. Haha om die vissen moest ik echt lachen, lijkt me ook apart joh. Bn benieuwd naar t filmpje. En wat ontzettend goed je tentamencijfer!! Wauw! Bij ons beginnen ze over 2weken:0 & trouwens vandaag hebben we openingsfeest van sv Humanity op de AMA!

    Succes met alles. Liefs mij!

  • 01 April 2014 - 09:29

    Jen Ron En De Andere Ginkels:

    Ha Cak,

    Wat een avonturen weer, hoewel het feesten volgens mij wat minder geworden is nu je zo druk aan het werk bent;-) goed bezig in ieder geval, want je hebt een prachtig cijfer binnengehaald! Zijn de frieten en kroketten daar net zo goed als bij Muller?
    Om die visangst moeten we ook lachen...een poosje geleden liet je die beesten nog zo heerlijk aan je tenen knabbelen:-)

    Succes verder hè en veel liefs uit Ede

  • 01 April 2014 - 09:49

    Berdien:

    hai Carolien,

    Super om weer even mee te genieten.
    Wat een mooie foto's! Vooral Playa Lagun is prachtig!
    Maar die leguanen zijn wel erg groot! kon je wel rustig blijven liggen als er zo'n monster langs wandelde? Volgens mij zou ik de benen nemen...
    Bijzondere ervaring, de onderwaterwereld. Ben je nog een onderwaterkonijn tegengekomen;-)??
    Die kwamen vroeger in Rijssen voor...(ongeveer de tijd dat Gerrit Jan op zwemles zat.)
    Wat een keurig cijfer heb je gehaald!
    Veel succes met alles en tot snel weer.

    Liefs uit Leusden

  • 01 April 2014 - 10:34

    Mo:

    Hey Cakkie,
    wat een heerlijk verhaal weer! Wel jammer dat je zo druk bent met stage en school, maar probeer wel volop te genieten in je vrije tijd!
    Wat eng zijn die grote leguanen zeg!
    En heb je nog weer last gehad van kakkerlakken?
    succes met alles en we hopen dat het aftellen snel gaat, want we missen je!

  • 01 April 2014 - 14:24

    Carolien Rozendom:

    Heeey allemaal!!

    Haha ja iedereen lacht om het vissenverhaal maar het was echt best eng hoor ;). Wat leuk zeg Ellen het openingsfeest, alles goed geregeld? Succes ermee!!

    Nou het waren wel echte heerlijke kroketten hoor, dezelfde als in Nederland!! Lucky me :)! Die leguanen waren inderdaad wel erg groot en eng, dus ook deze diersoort heb ik geprobeerd te ontwijken haha. Nou ik dacht wel dat ik een onderwaterkonijn zag.. maar het kan ook een vervormde vis zijn geweest. We hebben eigenlijk nog niet weer last gehad van kakkerlakken dus daar ben ik erg blij mee, ook komt er een ongediertebestrijding om ze, hopelijk voorgoed, weg te halen!!

    Ik vind het super leuk om jullie reacties allemaal te lezen, begin ik mijn dag goed mee!!
    xxxxx

  • 01 April 2014 - 14:36

    Dian Maarten En Kids:

    tjah dan kan ik natuurlijk niet achter blijven...!! Had je al gehoord dat we ons huis verkocht hebben ;-)
    k Ben benieuwd wie jij vandaag allemaal bij de benen gaat nemen..
    Als een vliegticket nou niet zo duur was zouden we bij jou kroketten komen eten maar ja
    tot gauw weer op skyp

    liefs ons allen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carolien

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 545
Totaal aantal bezoekers 9139

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Curaçao

Landen bezocht: